The end

Så var säsongen 2011 äntligen(?) slut. En fantastisk säsong på alla sätt och har varit för mig personligen en av mina allra bästa som seniorspelare.
Inte bara pga dom sportsliga framgångarna vi haft, utan mest för allting runt om. Alla sköna personer som cirkulerar i våran förening ska ha en stor eloge. Allt har skötts proffsigt och på ett sätt där alla får vara med att påverka. Jag tänker såklart mest på Sam och LG som "styr" klubben men ändå är med och skrattar med oss i omklädningsrummet.
Kocken är ju också en som ska lyftas fram en sån här säsong. Han och Arne har på gränsen till ett överdrivet sätt fått oss spelare att kunna koncentrera oss på enbart fotbollen. Nytvättade träningskläder varje träning. Helt fantastiskt.
Det finns många att tacka men lite tid att skriva. Men ALLA som varit i och omkring både A- och B-laget ska ha stort beröm i år.
Vaktmästaren får vi inte glömma heller. Vilken matta vi spelat på!
Säsongen fick ett värdigt avslut i och med Forsaskivan nu i lördags. En trevlig tillställning med god mat och bra underhållning.
Några tyckte att det var så bra att dom valde att tillbringa natten på Forsa Folkets Hus där festen var.
Innan festligheterna spelades den årliga Skinkcupen.
8 lag deltog och favoriterna Team Bosön vann finalen mot andrahandsfavoriterna Team Slangen(?).
Team Bosön bestod av enbart spelare med träben, vilket verkar vara en positiv egenskap för spel i gymnastiksalen på Lunds Skola. Får ändå lyfta på hatten och gratulera Jensa, Pontus, Jesper och Brink till en varsin julskinka. Att jag vann skytteligan (överlägset) var en klen tröst när man såg dom där clownerna dansa i en ring efter att Pontus slagit in segermålet med en snedträff i sudden death.
En av dom roligare åren jag varit med i den här cupen. Alla var på glatt humör och stämningen var god på alla utom Satsen som lyckades med konststycket att bli den enda som inte gjorde mål. Hahaha.
Efter cupen drog vi oss iväg mot Slangen som hade städat och gjort fint inför att vi skulle komma. Väl på plats berättade han om alla sina renoveringar han gjort i huset. Jag måste säga att jag blev mäkta imponerad. En inglasad balkong av hög rang hade han efter att enbart ha läst en bok snickrat ihop.
Det var många som höjde på ögonbrynen när 2 av Forsas bästa spelare genom tiderna gjorde entrè hos Slangen. Vet inte om det blev någon autografskrivning för Krister Dolk och Tommy Lindberg men man såg, mest på dom yngre killarna, att man tyckte det var lite häftigt att dom var där.
Passar på att tacka Slangen och Sara för gästvänligheten, det var mycket trevligt.
På Forsaskivan delades det ut en del priser. Så här såg det ut:
Årets målvakt, Mikael Wiberg. Helt rätt tycker jag, trots att Magne stod för årets räddning (Bergsjö borta)
Årets back, Gson. Utan konkurrens.
Årets mittfältare, Lalle. Så rätt som det kunde bli. Var oerhört viktig på hösten.
Årets forward, Balotelli. Gjorde flest mål, så helt rätt.
Årets mål, Jensa. Sjukt snyggt mål!
Årets Nykomling, Pontus. Trots att Pontus använde mer Compeed-skavsårsplåster än vad en person gör av med på en livstid har Pontus gjort en riktigt bra säsong. Floyd var närmsta konkurrent.
FIF-ligan, Lalle och Ante. Som sagt var Lalle helt otroligt bra på hösten. Ante har hållit hög nivå i år. Han kommer vara ännu bättre nästa säsong.
Det alternativa priset i min egna poängliga gick såklart till Slangen. Helt utan motstånd skulle jag vilja säga. Utan honom hade det inte blivit någon blogg.
Jag ska erkänna att jag var ordentligt på lyset och kan ha missat något pris.
Läktarpriset fick jag ta emot. Väldigt förvånad blev jag, men stort tack!
Årets silverboll, priset till årets bästa spelare gick till Gson. Som nära vän och stort fan av hans spelstil kände jag att det inte kunde bli bättre. Lalle var nog närmsta konkurrent.
Balotelli och Gson
Det här var det sista inlägget i den här bloggen. Ny adress kommer snart. Jag vill återigen tacka alla för en underbar säsong. Det gäller ju också er som är mina lagkamrater, trots att jag inte alltid får dom passningar jag vill ha. Jag hoppas nästa blir minst lika bra!
Tack för mig!
/ Balotelli

Kommentarer
Postat av: Floyd

Bra skrivet! Fint, vackert, roligt:) tack själv för en bra säsong.

2011-12-01 @ 22:14:29
Postat av: Togge

Jävligt bra jobbat både på planen och här i bloggen, Mattsson! Kul att du fortsätter skriva.

2011-12-01 @ 23:09:50
Postat av: Ille

All kärlek till dej Mattsson

2011-12-02 @ 13:29:08
Postat av: Balotelli

<3

2011-12-05 @ 10:13:33
Postat av: Fotbolls mamma

Undrar bara vad din nya blogg har för namn?? Och självklart ska jag väl oxå säga grattis till en kanon säsong!

2011-12-09 @ 22:32:59
Postat av: Balotelli

Tack tack. Det är fortfarande lite oklart vilken adress bloggen kommer att ligga på. Den ligger lågt i prioritet just nu, men den kommer!

2011-12-11 @ 05:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0