Ett steg närmare

Forsa - Hög 6-0
En av säsongens viktigaste matcher. Det märktes i första halvlek då vi var ängsliga och inte alls kom upp till våran högsta nivå.
Startelvan:
MV. Wiberg
VB. Floyd
MB. Gson
MB. Slangen
HB. Pontus
VM. Pelle
CM. Lalle
CM. Emil
HM. Satsen
FW. Ronaldo
FW. Balotelli
Mycket internationell rutin längst fram alltså. Det var en mycket trött första halvlek där Hög för det mesta av spelet, utan att för den delen skapa något farligt. Halvlekens behållning var när Lalle och Satsen rök ihop i en intressant och intelligent ordväxling. Det ända jag uppfattade var fraserna "håll käften" och "men du rå".
Det var låga huvuden i halvtid. För mycket slarv i sista tredjedelen tyckte Sir Alex. Kloka ord från en klok man.
Vi kommer ut som ett nytt lag i andra halvlek och kör fullständigt över ett grinigt och gnälligt Högs SK.
1-0 kom efter en mycket bra slagen hörna av Satsen. Det är fortfarande oklart vem som var sist på bollen. I mina ögon var jag målskytt.
Sen är det osäkert vem som gjorde vilket mål. Ronaldo gör iaf sitt första A-lagsmål för Forsa. En viktigt milstolpe i karriären. Jag skulle kunna berätta om mitt första men det får bli en annan gång. Gson lägger in 2 bollar på straffar. Båda gångerna var det Lalle som blev kapad i straffområdet. I den första straffsituationen var det Högs lagkapten som hamnade på efterkälken och blev tvungen att mycket fult sparka ner Lalle. Där med fick han sitt andra gula kort och blev utvisad. Det tyckte sveriges enda kille med page var helt fel, det och alla andra domslut.
Lalle gör också mål efter att ha träffat stolpen och sen i ryggen på målvakten. Retfullt men snyggt. Krille avslutar (tror jag) med ett riktigt snyggt mål. Satsen skickar in bollen på första stolpen, och där slänger sig Krille och nickar in 6-0 målet. Jag tyckte målet kändes italienskt på något vis.
3 mycket enkla och viktiga poäng. Nordanstig vann sin match mot Edsbyn 2, så matchen mot Iggesund nästa söndag blir lika viktig som dagens.
Dagens poäng:
3 poäng. Ronaldo, första A-lagsmålet. Stort.
2 poäng. Pelle, fick väldigt lite hjälp i första halvlek. Visade bra inställning i andra halvlek.
1 poäng. Gson, matchens lirare.
Vila i frid.
/ Balotelli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0